Internetmarketing-Hvad kommer først?

Nogen spurgte mig for nylig, hvis jeg var at udvide en eksisterende professionel service virksomhed på internettet, hvad markedsføring ville jeg tage første: oprette et websted, en indkøbsvogn, et nyhedsbrev eller en blog?
Dette er et meget godt spørgsmål. Fem år siden de fleste Internet marketing specialister ville have alle svarede i kor, “En hjemmeside, naturligvis!” Derefter ville de anbefale deres tjenesteydelser til at skabe en omfattende hjemmeside med masser af klokker og fløjter.
Jeg havde en interessant e-mail i denne uge fra en læser, der spurgte mig om hjemmeside design gebyrer. Dette er ikke mit område af ekspertise. Men denne læser er en meget smart fyr. Hvorfor? Fordi han kender fra min ezines, blogs og web site, jeg har været online i et par år og gøre en anstændig tilværelse fra det.
Han er en rabbiner, der har mange års erfaring med rådgivning mennesker. Han nu har truffet en klog beslutning at starte tilbyder coaching til mennesker, og ønsker at udnytte internettet til at finde kunder, sælge eBøger og andre programmer.
Først trin – stille spørgsmål
Han har mange spørgsmål om hvad du skal gøre først, hvor de skal investere sin markedsføring dollars, og hvordan man får sat, så alt fungerer problemfrit og automatisk.
Mens jeg ikke bekender at have alle svarene på hans særlige spørgsmål, vil jeg gerne understrege, hvad der er vigtigt her. Han stille spørgsmål!
Mange mennesker gå bare med deres gut eller sund fornuft. Det går noget som dette:
“Jeg har brug for en måde at finde folk online. Ergo, jeg har brug for et websted. Hvem kan gøre et websted for mig, som ikke koster for meget? Åh, kan du? Kun $1000. Okay, det synes rimeligt. Do it.”
Det er kun senere på ned ad vejen, når de ønsker at starte en ezine eller en blog, eller sælge en ebook at de indser, at de har brug for mere end bare et websted. Det er når webdesigneren spark med timeløn gebyrer.
Jeg har aldrig hørt en programmør, siger de ikke kan gøre noget. De siger altid, de kan nemt indstille autosvar, indsamle e-mail-adresser, udsender et nyhedsbrev, oprette en blog på dit websted og oprette et sikkert betalingssystem for salg. Jeg er ked af, men her er den virkelige nyhed: programmører og web site designere kan gøre alle disse opgaver med dit websted, men de vil opkræve dig for det, og det stadig ikke vil gøre alt automatisk. Og du vil være bundet til deres timeløn gebyrer (og tidsplan) for evigt.
Tilbage til spørgsmålet stillede af mig i begyndelsen af denne artikel.
Mens min partner og jeg anbefale en alt-i-én løsning og opsætning af alle elementerne sammen, hvis dit budget tillader, er der et par måder at komme i gang.
Medmindre du har en database over udsigterne, vil du ikke sælge dine tjenester eller produkter. Vi anbefaler derfor, at få startet den rigtige måde ved at bygge din database – ved at tilbyde en ezine eller gratis indhold at tiltrække folk til din virksomhed. Og du har brug for et sted på internettet, hvor folk kan finde dig og abonnere på dit indhold.
De to første stykker derefter, er især hvis du lige er startet ud og har et begrænset budget, en blog og en shopping cart program med en autoresponder system.
Tredjeparts Shopping Cart systemer
En tredje part shopping cart system er, hvor du får en konto online hosteWGBA et firma, der har specialiseret sig i at yde automatiseret databaseadministration, autosvar, e-mail transmission, online merchant kreditkort og betalinger, annonce tracking og affiliate programmer.
Når du starter ud, er alt du behøver at gøre levere din ezine og automatiserede emails via autosvar. Du kan få en grundlæggende niveau shopping cart konto. Som din virksomhed vokser, og du udvikler produkter, kan du opgradere for at få flere funktioner på din indkøbskurv, som affiliate program forvaltningen og digital levering.
Der er mange online email tjenester til at administrere dit nyhedsbrev. Men vær opmærksom på at et all-in-one løsning som en shopping cart program vil spare dig tid og penge i det lange løb.
Det anbefales kraftigt, starter ud med en shopping cart program, der kan administrere din database og nyhedsbreve under ét tag. Det er bedre at have alle dine automatiserede marketing funktioner med én tjenesteudbyder, end at adskille din database og dit nyhedsbrev ud til en anden ekstern e-mail-udbyder.
For detaljerede oplysninger og spørgsmål til at spørge om, hvordan at vælge en indkøbskurv system, er der en serie af artikler kan du gennemgå:
Hvad er næste?
Du har din indkøbskurv system, hvad nu? Vi vil undersøge spørgsmålet om websteder vs. blogs i vores næste artikel.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *